9 november 2011

När tiden är snabbare än oss

Lite kort om vad som hänt/händer/ska hända. Har haft heltidsjobb på en byggvaruhandel som heter Optimera sedan jag i somras tog studenten. Har jobbet kvar denna månanden ut men kan förhoppningsvis får jag ett tag till efter det. Hösten har sprungit iväg och det känns som dagar och veckor flytit ihop. Men har sysselsatt mig med jobb, träning, innebandy, kompisar och utekvällar.
Hela hösten har jag försökt leva så snålt som möjligt då jag sparar allt jag kan till en resa som kanske till och med kommer bli mitt livs resa. Flyget går mot Sydamerika och mina reskompisar är min syster Matilda samt två kompisar Carro & Alex, som för övrigt också är syskon, till och med tvillingar.
Kan väl inte påstå att resan är planerad in i minsta detalj utan vi kör racet "tar det som det kommer" vilket känns väldigt spännande. Vad som är bestämt är iallafall att Peru, Bolivia, Argentina och Brasilien är länderna vi ska besöka och leva livet i. Ungefär där tog planeringen stop men flyg är bokat och jag kunde inte vara mer taggad!
Känns som evigheter till den 15 januari då vi lämnar landet för 3 månader men förhoppningsvid är tiden snabbare än oss även nu framöver. Har även en hel del annat att längta till så jag tvivlar inte på att dagen plötsligt är här.
Om det är det något mer ni undrar över så är frågor välkomna!

3 kommentarer: